VERITAS

Zespół post punkowy z elementami reggae, powstał w 1994 roku początkowo pod nazwą D.N.O. W 1995 roku nazwa i to co do tej pory tworzyli całkowicie się zmienia.
Od początku istnienia grają w niezmiennym składzie: Adam 'Adaś' Romaniuk - g, voc; Ireneusz 'Fido' Fiedoruk - g; Robert 'Ropuch' Stulgis - b; Tomasz 'Korek' Tichoniuk - dr. Zagrali kilkadziesiąt koncertów w północno-wschodniej Polsce. Wielokrotnie występowali na białostockim festiwalu 'Zgrzyty' i festiwalu 'Basowiszcza' w Gródku gdzie w 1998 roku zdobyli nagrodę festiwalu.
W dorobku fonograficznym posiada kilka składaków ("V Kolumna Compilation Vol. 2"; "Garage Contrattack Promo + Memory Compilation Action"; "Punx not dead"; "Białostocka Zmiana Warty"; "Hajnowska Scena Muzyczna"; "Underground Out Of Hajnówka & Białystok") i dwa solowe wydania w dystrybucjach niezależnych. Od jesieni 2004 roku zespół funkcjonuje przy Muzeum i Ośrodku Kultury Białoruskiej w Hajnówce. W swoim repertuarze posiadają kilka utworów w języku białoruskim. Od 2006 roku grają we trójkę - z zespołu odszedł 'Fido'.


„Nie jestem sam”

Jeżeli nie wiesz to powiem Ci, że
życie to bardzo trudna gra
Jeżeli nie wiesz to powiem Ci, że
nie próbuj grać w nią sam
Jeżeli nie wiesz to powiem Ci, że
to co widzisz bardzo mylne jest
Ciągła pogoń za forsą i sławą
Pamiętaj, że kiedyś wreszcie skończy się dzień
Jeżeli nie wiesz to powiem Ci, że
Gdy nie masz przyjaciół, pozostaje tylko śmierć

Bo przecież spotykam was prawie codziennie
Obojętnym gestem podaję wam rękę
a tak naprawdę nikt z was nie wie
że bez was nie istnieję
Siedzę z wami, rozmawiamy
śmiejemy się i czas spędzamy
A tak naprawdę nikt z was nie wie
że bez was nie ma mnie
I chociaż co dzień jestem inny
o doświadczenia minionego dnia
Wy mnie zawsze akceptujecie
                        Nie jestem sam
I chociaż każdy z nas jest inny
I płynie w nas inna krew
To wy dla mnie jesteście rodziną
Nie, nie opuszczajcie mnie
'Korek' wydał dwa numery 'Korek Zine'.


Od 2009 roku 'Korek'jest współtwórcą Hajnowskiego Festiwalu 'Rockowisko'.

Dyskografia:

"Nigdy nie będę"
OSA, 1998 (MC)

1-Taki bałagan
2-Czy tak już jest, czy tak może byc
3-Sen wariata
4-Jestem jaki jestem
5-Nie jestem sam
6-Jeszcze tylko raz
7-Papierowe demonstracje
8-Granice
9-Kompletna ruina
10-Ulica
11-Lepsze światy
12-Agonia

"Refleksje"
Qrva Sistema D&T, 2000

1-Człowiek
2-Słowa jak pięści
3-***
4-Nie będę czekał (o fałszywych prorokach naszych czasów)
5-Wszystko się zmienia
6-Są chwile
7-Agonia
8-Krzyk
9-Papierowe demonstracje
10-Refleksje

2 komentarze:

desperat zine pisze...

witam...fajny blog...i veritas też ja znam już od wielu lat...jakby co zapraszam do desperat zine...http://desperat-zine.blogspot.se/

desperat zine pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.